Timočka Timočka
Početna / Timočka Krajina / Bor / „Sigurne staze”: Koliko je grad Bor pristupačan za osobe sa invaliditetom?
Udruženje „Sigurne staze”: Koliko je grad Bor pristupačan za osobe sa invaliditetom?

„Sigurne staze”: Koliko je grad Bor pristupačan za osobe sa invaliditetom?

Strukovno udruženje za saobraćajno i urbanističko planiranje „Sigurne staze” iz Bora je za potrebe projekta „Izrada mobilne i web aplikacije za osobe sa invaliditetom na teritoriji grada Bora” uradilo obimno istraživanje o pristupačnosti saobraćajne i urbanističke infrastrukture sa ocenom stanja bezbenosti.

Zbog obimnosti rezultata istraživanja ovde ćemo predstaviti samo kako su osobe sa invaliditetom ocenile stanje pristupačnosti, dok su celokupni rezultati istraživanja dostupni na ovom linku.

Na osnovu skale ocena od pet stepeni, ispitanici su iznosili svoje mišljenje o tome koliko je saobraćajna i urbanistička infrastruktura u Boru pristupačna za osobe sa invaliditetom. Sa slike se može videti da su ispitanici i saobraćajnoj i urbanističkoj infrastrukturi dali veoma niske ocene, što oslikava njihovo nezadovoljstvo ovim površinama.

U vezi sa prethodnim slikama, pripremljena je lista objekata atrakcije u Boru za koje su ispitanici navodili stavove o nivou pristupačnosti. Stavovi ispitanika za nivo pristupačnosti svakom pojedinačnom objektu u Boru možete pogledati na ovom linku.

U nastavku teksta biće prikazani stavovi za objekte koji su grupisani na sledeći način: Javna uprava; Javno-komunalna preduzeća; Terminali za prevoz putnika; Pošte/Banke; Zdravstvene ustanove; Sportski i kulturni centri; i Obrazovne ustanove. I ovi rezultati pokazuju izrazito nezadovoljstvo pristupačnošću objektima velike atrakcije.

„Mi samo želimo da naš grad bude pristupačan i saobraćajno i urbanistički uređen! Na pomenutim lokacijama je neophodan drugačiji pristup saobraćajnom obilkovanju prostora, uz primenu intuitivno logičnih i jednostavnih rešenja za sve učesnike u saobraćaju, a posebno za osobe sa invaliditetom, imajući u vidu sve probleme sa kojima se suočavaju. Rezultati našeg istraživanja su vezani za jedan od ciljeva održivog razvoja UN koji nosi naziv ’Održivi gradovi i zajednice’. Mi ovim želimo da stvorimo uslove da grad Bor bude održiv, pristupačan, sa dobrim sistemom javnog prevoza, biciklističkom i pešačkom infrastrukturom i sa velikom angažovanošću građana”, navode iz Udruženja „Sigurne staze”.

Shodno stavu velikog procenta ispitanika koji su nezadavoljni pristupačnošću objektima atrakcije u Boru, u anketnom upitniku je ponuđena lista mogućih problema sa kojima se grad Bor suočava. Rezultati pokazuje da najveći procenat ispitanika koji su naveli da imaju neki od oblika invaliditeta smatra da kombinacija svih ponuđenih odgovora i jeste najveći problem u gradu (71%). S tim u vezi, ovde se nalaze problemi kao što su: nedostatak trotoara, podignuti ivičnjaci, nedostatak mesta za parkiranje, loša organizacija javnog prevoza, nepropisno parkiranje, kao i kultura učesnika u saobraćaju.

„Najvažnije činjenice i zaključci proizašli iz analiza i istraživanja koje je uradilo Udruženje ’Sigurne staze’ bi trebalo da budu smernice za identifikaciju problema i za planiranje drugih detaljnijih istraživanja i budućih aktivnosti svih subjekata na teritoriji grada Bora, u cilju unapređenja saobraćajne i urbanističke infrastrukture”, naglašavaju iz Udruženja.

Imajući prethodno na umu, i nije iznenađenje da veliki procenat ispitanika bezbednost saobraćaja na teritoriji grada Bora ocenjuje najnižom ocenom (nedovoljno – 36%). Pored toga, ispitanici saobraćajnu kulturu na teritoriji grada Bora takođe ocenjuju izuzetno nisko ocenom (nedovoljno – 45%).

Kada je reč o postupanju vozača prema osobama sa invaliditetom i drugim ograničeno mobilnim grupama učesnika u saobraćaju (stara lica, deca, majke koje voze decu u kolicima i slično), 50% ispitanika, na skali od pet stepeni, postupanje vozača obeležava dovoljnom ocenom. Međutim, kao i na prethodnim slikama, i ovde je reč o celokupnoj niskoj oceni.

Ispitanici koji su naveli da imaju neki od oblika invaliditeta, u velikoj meri smatraju da problemi osoba sa invaliditetom nisu vidljivi donosiocima odluka (81%). S tim u vezi i nije iznenađujuća činjenica da najveći procenat ispitanika smatra da je potrebno osobe sa invaliditetom uključiti u proces donošenja odluka (91%).

„Kako bi unapredili saobraćajni i urbanistički prostor u Boru nama su potrebni mladi ljudi visokog integrititeta, koji nisu spremni na kompromis i korupciju i čija diploma i znanje nisu upitni”, dodaju iz Udruženja.

Projekat je podržan u okviru programa Aktivne zajednice od strane „Trag” fondacije.

Možda će Vas zanimati

Udruženje „Sigurne staze”: Projekat „Staze urbane mobilnosti na teritoriji grada Bora” — Inicijativa za saobraćajno i urbanističko uređenje zona škola na teritoriji grada Bora

Udruženje „Sigurne staze” pokrenulo inicijativu za saobraćajno i urbanističko uređenje zona škola na teritoriji grada Bora

Strukovno udruženje za bezbednost saobraćaja i saobraćajno i urbanističko planiranje „Sigurne staze” iz Bora u sklopu …

Rajačka škola zdravlja: O korona virusu

Rajačka narodna škola zdravlja: Ama, ljudi, da li je to moguće?

„Ama, ljudi, da li je to moguće?” – ovom čuvenom sintagmom jednog našeg poznatog srpskog …

Pretplatite se
Obavesti o
guest
0 Komentara
Ugrađene povratne informacije
Pogledajte sve komentare
0
Voleli bismo da čujemo Vaše mišljenje, ostavite komentarx
()
x

Pin It on Pinterest

Odabir pisma

Ćirilica Latinica