Timočka Timočka
Početna / Timočka Krajina / Zaječar / „Sigurne staze”: Stanje bezbednosti saobraćaja na teritoriji grada Zaječara
Udruženje „Sigurne staze”: Stanje bezbednosti saobraćaja na teritoriji grada Zaječara

„Sigurne staze”: Stanje bezbednosti saobraćaja na teritoriji grada Zaječara

U ovom tekstu predstavićemo vam Izveštaj o osnovnim pokazateljima stanja bezbednosti saobraćaja za grad Zaječar za period od 2015. do 2019. godine koji je objavljen na sajtu Agencije za bezbednost saobraćaja.

Izveštaj možete preuzeti na ovom linku.

Najvažnije činjenice i zaključci proizašli iz analiza u pomenutom izveštaju bi trebalo da budu smernice za identifikaciju problema stradanja stanovništva u saobraćajnim nezgodama, za planiranje drugih detaljnijih istraživanja i budućih aktivnosti svih subjekata na teritoriji grada Zaječara, u cilju unapređenja bezbednosti saobraćaja.

Više o poražavajućim rezultatima nacionalne strategije za bezbednost saobraćaja možete pročitati na ovom linku.

U pomenutom periodu na teritoriji grada Zaječara registrovano je 703 saobraćajnih nezgoda. U tim nezgodama život je izgubilo 25 građana Zaječara, dok je 462 pretrpelo teže/lakše telesne povrede.

Grafik 1: Osnovni pokazatelji stanja bezbednosti saobraćaja za grad Zaječar u periodu od 2015. do 2019. godine.

Grafik 1: Osnovni pokazatelji stanja bezbednosti saobraćaja za grad Zaječar u periodu od 2015. do 2019. godine. (Izvor: Agencija za bezbednost saobraćaja)

U posmatranom periodu u saobraćajnim nezgodama povređeno je 54 dece, dok je jedno dete smrtno stradalo. Deca su najviše stradala u svojstvu putnika u vozilu (28; 51%), i u svojstvu pešaka (18; 33%), dok je 16% dece stradalo u svojstvu vozača.

Više o o tome ko je odgovoran zbog stradanja dece u saobraćaju pročitajte na ovom linku.

Grafik 2: Osnovni pokazatelji stanja bezbednosti dece u saobraćaju na teritoriji grada Zaječara u periodu od 2015. do 2019. godine.

Grafik 2: Osnovni pokazatelji stanja bezbednosti dece u saobraćaju na teritoriji grada Zaječara u periodu od 2015. do 2019. godine. (Izvor: Agencija za bezbednost saobraćaja)

Što se tiče lica starosti između 15 i 30 godina život je izgubio jedan građanin, dok je 105 pretrpelo teže/lakše telesne povrede. Mladi u saobraćajnim nezgodama najčešće su stradali u svojstvu vozača (62%), zatim kao putnici u vozilu (30%) i kao pešaci (8%).

Više o riziku koji imaju mladi vozači i o ograničenjima sa probnom vozačkom dozvolom pročitajte na ovom linku.

Grafik 3: Osnovni pokazatelji stanja bezbednosti mladih u saobraćaju na teritoriji grada Zaječara u periodu od 2015. do 2019. godine.

Grafik 3: Osnovni pokazatelji stanja bezbednosti mladih u saobraćaju na teritoriji grada Zaječara u periodu od 2015. do 2019. godine. (Izvor: Agencija za bezbednost saobraćaja)

U ovim nezgodama život je izgubilo 12 naših sugrađana starijih od 65 godina, dok je 77 bilo povređeno. Starija lica najčešće su stradala u svojstvu pešaka (32; 36%), putnika u putničkom vozilo (27; 30%) i kao biciklisti (22; 25%).

Više o bezbednosti starijih lica u saobraćaju pročitajte na ovom linku.

Grafik 4: Osnovni pokazatelji stanja bezbednosti starijih lica u saobraćaju na teritoriji grada Zaječara u periodu od 2015. do 2019. godine.

Grafik 4: Osnovni pokazatelji stanja bezbednosti starijih lica u saobraćaju na teritoriji grada Zaječara u periodu od 2015. do 2019. godine. (Izvor: Agencija za bezbednost saobraćaja)

U ovim nezgodama život je izgubilo 4 pešaka, dok je 81 pretrpelo teže/lakše telesne povrede. Najviše nastradalih pešaka je među licima starosti 65+ godina.

Više o riziku stradanja pešaka u saobraćaju pročitajte na ovom linku.

Kako se navodi u Izveštaju Agencije, istraživanja ponašanja pešaka na području grada Zaječar pokazala je da 16,8% pešaka prelazi ulicu kada im je prelazak zabranjen crvenim svetlom. Veći procenat pešaka prelazi ulicu van obeleženog pešačkog prelaza, njih 23,4%. Procenat pešaka koji je imao ometenu pažnju prilikom prelaska ulice usled korišćenja telekomunikacionih uređaja iznosi 7,8%.

Grafik 5: Osnovni pokazatelji stanja bezbednosti pešaka u saobraćaju na teritoriji grada Zaječara u periodu od 2015. do 2019. godine.

Grafik 5: Osnovni pokazatelji stanja bezbednosti pešaka u saobraćaju na teritoriji grada Zaječara u periodu od 2015. do 2019. godine. (Izvor: Agencija za bezbednost saobraćaja)

U pomenutom periodu troje biciklista je izgubilo život, dok je 98 pretrpelo teže/lakše telesne povrede. Najviše nastradalih biciklista je među licima starosti 46-64 godina.

Više o ugroženosti biciklista u saobraćaju pročitajte na ovom linku.

Više o tome kako unaprediti položaj biciklista u saobraćaju pročitajte na ovom linku.

Grafik 6: Osnovni pokazatelji stanja bezbednosti biciklista u saobraćaju na teritoriji grada Zaječara u periodu od 2015. do 2019. godine.

Grafik 6: Osnovni pokazatelji stanja bezbednosti biciklista u saobraćaju na teritoriji grada Zaječara u periodu od 2015. do 2019. godine. (Izvor: Agencija za bezbednost saobraćaja)

Broj poginulih vozača i putnika na motociklima i mopedima je: 1, dok je 49 motociklista pretrpelo teže/lakše telesne povrede. Najviše nastradalih lica je među licima starosti 15–30 godina.

Više o problemu stradanja motociklista u saobraćaju pročitajte na ovom linku.

Grafik 7: Osnovni pokazatelji stanja bezbednosti motociklista u saobraćaju na teritoriji grada Zaječara u periodu od 2015. do 2019. godine.

Grafik 7: Osnovni pokazatelji stanja bezbednosti motociklista u saobraćaju na teritoriji grada Zaječara u periodu od 2015. do 2019. godine. (Izvor: Agencija za bezbednost saobraćaja)

Broj poginulih vozača i putnika u putničkom vozilu je: 12, dok je 202 bilo povređeno. Najviše nastradalih vozača i putnika je među licima starosti 31–45 godina.

Grafik 8: Osnovni pokazatelji stanja bezbednosti vozača i putnika u putničkom vozilu u saobraćaju na teritoriji grada Zaječara u periodu od 2015. do 2019. godine.

Grafik 8: Osnovni pokazatelji stanja bezbednosti vozača i putnika u putničkom vozilu u saobraćaju na teritoriji grada Zaječara u periodu od 2015. do 2019. godine. (Izvor: Agencija za bezbednost saobraćaja)

U ovim nezgodama petoro traktorista je izgubilo život, dok je njih 28 bilo povređeno. Najviše nastradalih vozača i putnika na traktorima je među licima starosti 31–45 godina.

Više o greškama i okolnostima koje dovode do saobraćajnih nezgoda sa traktorima pročitajte na ovom linku.

Grafik 9: Osnovni pokazatelji stanja bezbednosti traktorista u saobraćaju na teritoriji grada Zaječara u periodu od 2015. do 2019. godine.

Grafik 9: Osnovni pokazatelji stanja bezbednosti traktorista u saobraćaju na teritoriji grada Zaječara u periodu od 2015. do 2019. godine. (Izvor: Agencija za bezbednost saobraćaja)

Broj poginulih lica u saobraćajnim nezgodama sa učešćem teretnih vozila je: 7, dok je 63 pretrpelo teže/lakše telesne povrede. Najviše nastradalih vozača i putnika u teretnim vozilima je među licima starosti 31–45 godina.

Više o bezbednosti profesionalnih vozača pročitajte na ovom linku.

Grafik 10: Osnovni pokazatelji stanja bezbednosti vozača teretnih vozila u saobraćaju na teritoriji grada Zaječara u periodu od 2015. do 2019. godine.

Grafik 10: Osnovni pokazatelji stanja bezbednosti vozača teretnih vozila u saobraćaju na teritoriji grada Zaječara u periodu od 2015. do 2019. godine. (Izvor: Agencija za bezbednost saobraćaja)

Kako se navodi u Izveštaju Agencije, istraživanjem indikatora bezbednosti saobraćaja, uočeno je da je u naselju upotreba mobilnih telefona evidentirana kod 13,3% vozača autobusa, a van naselja kod 3,3% vozača. Upotreba mobilnih telefona kod vozača teretnih vozila iznosi 5,7% u naselju. Dok je 0,8% vozača putničkih automobila evidentirano da koristi mobilni telefon u naselju i van naselja.

Više o uticaju mobilnog telefona na nastanak saobraćajne nezgode pročitajte na ovom linku.

Kako se navodi u Izveštaju Agencije, korišćenje sigurnosnog pojasa veće je kod vozača u odnosu na suvozače. U naselju 97,3% vozača i 89,3% suvozača koristi sigurnosni pojas na saobraćajnicama u naselju. Na saobraćajnicama van naselja 97,3% vozača i 90,1% suvozača u putničkim automobilima koristi sigurnosni pojas. Korišćenje pojasa na zadnjem sedištu evidentirano je kod 31,8% putnika van naselja i 19,2% putnika u naselju.

Upotreba zaštitnih sistema za decu do 3 godine iznosi 72,5%, a za decu od 4 do 12 godina 70,8%.

Više o značaju sigurnosnih pojasa i dečijih auto-sedišta pročitajte na ovom linku.

Literatura
1. Izveštaj o osnovnim pokazateljima stanja bezbednosti saobraćaja u periodu od 2015. do 2019. godine za grad Zaječar, Agencija za bezbednost saobraćaja Republike Srbije, 2020. god.  

Možda će Vas zanimati

Zaječar — Opština — Centar

Sastanak sa komandantima i načelnicima štabova za vanredne situacije Zaječarskog i Borskog upravnog okruga 26. februara

Na inicijativu ministra unutrašnjih poslova Aleksandra Vulina, Kabinet ministra i Sektor za vanredne situacije organizuju …

Danas sunčano i natprosečno toplo za ovo doba godine

U Srbiji sunčano i natprosečno toplo, samo ujutru u nižim predelima i duž rečnih dolina …

Pretplatite se
Obavesti o
guest
0 Komentara
Ugrađene povratne informacije
Pogledajte sve komentare
0
Voleli bismo da čujemo Vaše mišljenje, ostavite komentarx
()
x

Pin It on Pinterest

Odabir pisma

Ćirilica Latinica