Timočka Timočka
Početna / Vesti / Evo zašto se, tokom smene godišnjih doba, osećamo kao da nemamo energije
Četiri godišnja doba
Foto: Shutterstock, ilustracija

Evo zašto se, tokom smene godišnjih doba, osećamo kao da nemamo energije

Smenu godišnjih doba mnogi neće osetiti samo po promeni temperature, već i po manjku energije. Procenjuje se da svaka druga osoba u tom periodu ima simptome hroničnog umora.

Hronični umor se, između ostalog, manifestuje time što se ljudi bude isrpljeni i bezvoljni, ostaju radnog elana, zbog umora, glavobolje i vrtoglavice, nisu spremni za novi radni dan.

„Količina svetlosti se smanjuje, dani postaju kraći, noći duže, svi smo došli iz jedne opuštene atmosfere godišnjih odmora, ponovo u radne obaveze i očekivanja i od sebe i od okoline. Kreće depresivni pomak, kreće suočavanje sa zahtevima, i finansijskim, i neke druge prirode, tako da se brzo iscrpljuju kapaciteti adaptivni, a samim tim, kreću i neki simpomi koji mogu ličiti na simptome depresije”, objasnila je za Radio-televiziju Srbije doc. dr Ivana Stašević Karličić iz Klinike „Laza Lazarević”.

Simptomi su četiri puta su češći su kod žene, nego kod muškaraca. Češći su i kod onih u četrdesetim godinama.

„Hronični umor može biti nespecifični simptom mnogih stanja, pa i duševnih. Predstavlja rezultat i hroničnog stresa, rezultat izlaganjima iz spoljašnje sredine”, dodala je dr Stašević Karličić.

Kada umor traje duže od šest meseci i ne može da se izleči ni odmorom, potražite pomoć lekara.

„Nekad kod hroničnog umora nemamo poremećaj spavanja, naš san nas ne odmara, arhitektonika zna da bude poremećena i taj san nas ne sprema za novi radni dan. Osnovni simptomi su pad životne energije, pad motivacije, neraspoloženje… Kada se simptomi jave i prodube, zdravstveni sistem je tu da vam pomogne. Profesionalci — psihijatri, psiholozi, defektilozi. Ne zaboravite na nadležni dom zdravlja”, podsetila je doktorka.

Pokušajte da sprečite umor, za početak, jednim dobrim snom, a onda napuštanjem nekih loših životnih navika.

„Šetnje, relaksacije, odmor nakon radnih dana, mnogo je bitno da ljudi rade ono što im prija i što ih i aktivno odmara”, savetuje dr Stašević Karličić.

Birajte i šta jedete. Umereno, a raznovrsno, vodite se tom devizom.

„Zeleno povrće, šargarepa, svež kupus, krastavac… Preporučuju se zato što obiluju mineralnim materijama, a potkrepljuju organizam. Ono što treba da se izbegava, to su veće količine kofeina, alkohol, brza hrana, proizvodi iz pekara”, poručuje nutricionistkinja Ana Todorović.

 

Izvor:mondo.rs

Možda će Vas zanimati

Rajačka škola zdravlja: O korona virusu

Rajačka narodna škola zdravlja: COVID-19 i alfabetizacija naroda

Alfabetizacija – strana reč u naslovu ove priče o zdravlju, koja znači opismenjavanje, može da …

Republika Srbija: Statistički podaci o virusu COVID-19

Još osam žrtava korona virusa u Srbiji, 325 zaraženih

U Republici Srbiji je do 15:00 časova 4. jula 2020. godine registrovano ukupno 15.829 potvrđenih …

Pretplatite se
Obavesti o
guest
0 Komentara
Ugrađene povratne informacije
Pogledajte sve komentare
0
Voleli bismo da čujemo Vaše mišljenje, ostavite komentarx
()
x

Pin It on Pinterest

Odabir pisma

Ćirilica Latinica