Timočka Timočka
Početna / Vesti / Danas se obeležava 31. maj – Svetski dan bez duvanskog dima
Svetski dan bez duvanskog dima

Danas se obeležava 31. maj – Svetski dan bez duvanskog dima

Svake godine 31. maja Svetska zdravstvena organizacija i njeni partneri obeležavaju Svetski dan bez duvana, ističu zdravstvene i druge rizike koji se povezuju sa upotrebom duvana i zalažu se za delotvorne politike kojima se smanjuje upotreba duvana.

Svetski dan bez duvana 2020. godine obeležava se pod sloganom „Zaštita mladih od manipulacija duvanske industrije i sprečavanje upotrebe duvana i nikotina među mladima”.

Upravo u skladu sa prepoznavanjem te globalne pretnje obeležava se ovogodišnji 31. maj, Svetski dan bez duvana, uz nastojanje da se, u cilju prevencije korišćenja cigareta, ali i drugih nikotinskih proizvoda, mladi ljudi zaštite od veštih manipulacija duvanske industrije.

Svetska zdravstvena organizacija je ove godine pokrenula globalnu kampanju povodom obeležavanja Svetskog dana bez duvana sa ciljem osnaživanja mladih i uključivanja u borbu protiv taktika duvanskih i drugih industrija koje imaju za cilj privlačenje novih generacija korisnika duvana i nikotina.

Ciljevi ove globalne kampanje su:

  • Razotkrivanje mitova i marketinških i drugih taktika usmerenih na mlade, uključujući uvođenje novih proizvoda atraktivnih karakteristika kao što su razne arome;
  • Edukovanje mladih o taktikama i načinima duvanske i povezanih industrija za privlačenje sadašnjih i budućih generacije da koriste duvan i nikotinske proizvode.
  • Osnaživanje “influensera” tj. uticajnih pojedinaca na različitim mestima uključujući društvene mreže, kako bi oni doprineli zaštiti mladih i podstakli ih da se uključe u razotkrivanje i borbu protiv taktika najvećih duvanskih industrija.

Taktike za privlačenje novih korisnika duvanskih i nikotinskih proizvoda:

  • Upotreba ukusa koji su privlačni mladima u duvanskim i nikotinskim proizvodima, poput ukusa trešanja, žvakaćih guma i bombona, što doprinosi potcenjivanju zdravstvenih rizika povezanih sa upotrebom ovih proizvoda i podstiče mlade da počnu da ih koriste;
  • Atraktivni i moderno dizajnirani proizvodi (npr. proizvodi u obliku USB-a ili slatkiša);
  • Promocija proizvoda ukazivanjem na njihovu manju štetnost u poređenju sa konvencionalnim cigaretama, u odsustvu objektivnih naučnih dokaza koji potvrđuju ove tvrdnje;
  • Sponzorstva slavnih i uticajnih ličnosti i brendiranje sponzorisanih događaja i takmičenja na kojima se promovišu duvanski i nikotinski proizvodi;

Marketing na prodajnim mestima uključujući postavljanje duvanskih/nikotinskih proizvoda na mesta vidljiva deci, a u blizini slatkiša, grickalica ili gaziranih pića, kao i davanjem premija prodavcima kako bi se osiguralo da se njihovi proizvodi prikazuju na način da ih uoči što više mladih osoba;

Prodaja cigareta na komad i drugih duvanskih i nikotinskih proizvoda (na primer u blizini škola), što čini da duvanski i nikotinski proizvodi budu dostupniji i pristupačniji školskoj deci;

Indirektni marketing duvanskih proizvoda u filmovima, TV emisijama i onlajn-striming sadržajima;

Automati za prodaju duvana na mestima koja posećuju mladi, sa atraktivnim reklamama, čime se u mnogim zemljama zaobilaze propisi kojima se reguliše reklamiranje i prodaja duvanskih proizvoda maloletnim licima;

Pokretanje sudskih sporova namenjenih slabljenju mera kontrole duvana, uključujući slikovna upozorenja na paklicama cigareta, izlaganje proizvoda na mestima prodaje i ograničavanje dostupnosti duvanskih i nikotinskih proizvoda deci (na primer zabrana prodaje i reklamiranja duvanskih proizvoda u blizini škola).

Krajnji je trenutak da se ceo svet udruži i sinhronizovano aktivira kako bi se sprečilo stasavanje novih generacija koje će iznova biti zavedene serijom manipulativnih poteza jedne moćne industrije. Da li se pod maskom strašne zloupotrebe argumenta o “pravu na slobodu izbora”, sme kontinuirano i uporno kruniti zdravlje čitave populacije i uništavati milioni života svake godine?

Mladi ljudi imaju pravo da ne znaju dovoljno, da zavarani “lepim pakovanjem” i jakim spoljnim uticajem ne prepoznaju opasnost, imaju pravo da im presuši kreativnost i energija kao i da ne budu uvek u svemu dosledni i istrajni. Ceo sistem koji ih okružuje je taj koji mora da pruži potporu njihovim slabostima. Zato smo mi ti koji NEMAMO PRAVO da ih pustimo da se sami bore protiv velike pretnje kakva je duvanska industrija! To je OBAVEZA SVIH NAS!

Možda će Vas zanimati

Rajačka škola zdravlja: O korona virusu

Rajačka narodna škola zdravlja: Šta narod radi?

Udarne vesti u medijima su upravo one o korona virusu, ali većim delom o onima …

Republika Srbija — COVID-19

Korona odnela još 13 života u Srbiji: 299 novozaraženih, 110 osoba na respiratorima

U Republici Srbiji je do 15:00 časova 7. jula 2020. godine registrovano ukupno 16.719 potvrđenih …

Pretplatite se
Obavesti o
guest
0 Komentara
Ugrađene povratne informacije
Pogledajte sve komentare
0
Voleli bismo da čujemo Vaše mišljenje, ostavite komentarx
()
x

Pin It on Pinterest

Odabir pisma

Ćirilica Latinica