Timočka Timočka
Početna / Vesti / Dobar nastavnik, još bolji učenici: Šljivović najnagrađeniji nastavnik u Zaječaru
Mladen Šljivović: Najnagrađeniji nastavnik u Zaječaru

Dobar nastavnik, još bolji učenici: Šljivović najnagrađeniji nastavnik u Zaječaru

Zaječarski gimnazijalci su među najboljim učenicima u Srbiji. Svake godine ostvaruju odlične rezultate na raznim takmičenjima. Međutim, ne bi bilo tako dobrih učenika, da nemaju profesore koji ih vode kroz školovanje i uče ih pravim vrednostima.

Poseta CERN-u 2018: Nagradno studijsko putovanje za mentorstvo pobedničkom timu na konkursu „STEM4Youth”

Nastavnički poziv je jedan od najodgovornijih, jer nastavnik ima težak i značajan zadatak, da prenosi znanje i time direktno utiče na formiranje, razvoj i budućnost svojih učenika.

Subotica 2019: Republičko takmičenje iz fizike za učenike srednjih škola (tri druge nagrade)

Dizeldorf 2019: TCA skup za nalaženje partnera za pisanje KA2 „Erazmus+” projekata

Mladen Šljivović je profesor fizike u Gimnaziji u Zaječaru, koji je jedan od najzaslužnijih za uspeh svojih učenika. Šljivović je, kao i njegovi đaci, osvajao brojna priznanja. Proglašen je za najboljeg edukatora u Srbiji, osvajao je i nagrade za svoje zbirke pesama, ali kako i sam ističe, najveći uspeh jesu rezultati na takmičenjima, koji su ostvarili njegovi đaci.

Brisel 2019: Škole ambasadori projekta „STEM Label”

London 2018: Na putu ka studijskoj poseti Notingemu u okviru projekta „3D4VET”

Epidemija korona virusom koja je zahvatila ceo svet, nije sprečila profesora Šljivovića da i tokom vanredne situacije svoje učenike natera da na zanimljiv način uče lekcije iz fizike. Zbog toga, Šljivović je dobitnik glavne nagrade na evropskom konkursu za najbolje onlajn aktivnosti realizovane u toku epidemije.

Kladovo 2019: Repubičko takmičenje iz fizike za učenike osnovnih škola (dve treće nagrade i dve pohvale)

Firenca 2020: Obuka za korišćenje projektne nastave u radu sa učenicima

Šljivovićeva aktivnost koja je povezala video-igre i simulaciju eksperimenata iz nuklearne fizike izabrana je kao jedna od 23 najbolje aktivnosti u Evropi od strane projekta „Scientix” i organizacije European SchoolNet.

Mladen Šljivović — profesor fizike u zaječarskoj Gimnaziji

„Angažovao sam celu četvrtu godinu Gimnazije. To je oko 59 učenika. Na početku smo koristili neke simulacije eksperimenata iz fizike. Onda smo pronašli Android igru, koja objašnjava šta se dešava u nuklearnim reaktorima. Umesto da učenicima objašnjavam kako izgleda reaktor, koji su njegovi delovi, kako radi, ja sam im postavio niz pitanja na koja treba da odgovore i uputio ih na tu igricu. Dok su se igrali, pomerali su šipke sa uranijumom i hlađenjem, otkrili šta koji deo radi. Nakon toga, pisali su izveštaj o tome”, kaže Šljivović.

Igra koja objašnjava šta se dešava u nuklearnim reaktorima

Igra koja objašnjava šta se dešava u nuklearnim reaktorima

On dodaje da je ovo mnogo zanimljivije đacima, nego da se teoretski objašnjava kako funkcioniše nuklaerni reaktor i da se najbolje uči kroz igru.

Mladen Šljivović — profesor fizike u zaječarskoj Gimnaziji

„Učenici mnogo više prihvataju ovakve metode. Glavni problem sa naukom je što oni moraju da uče teoriju, a mnogo je bolje kada vide kako to izgleda u praksi. Kada probate sa nekim zadacima, onda nailazite na otpor, jer ako u početku teorija nije lepo savladana, onda nema šta da se priča o primeni. Onda dolazi do toga da je nastavnik iznerviran što odeljenje ne postiže uspeh, a odeljenje je iznervirano što nastavnik zahteva da se uči. Tako da ove metode, nisu savršene, ali svakako je korak napred i izlaženje iz klasične učionice”.

Na osnovu konkursa 2018. godine, koji je sprovelo Udruženje „Živojin Mišić”, među deset najboljih edukatora u Srbiji je i Zaječarac Mladen Šljivović. Šljivović je jedan od retkih nastavnika, koji ne koristi klasične metode u učenju.

Mladen Šljivović — profesor fizike u zaječarskoj Gimnaziji

„Nije nimalo jednostavno biti dobar edukator u Srbiji. Na časovima nemamo mnogo vremena da im objasnimo sve što želimo da nauče. Tako da smo dolazili popodne da držimo časove i spremamo se za takmičenja. Imali smo zadatak da učenici sami osmišljavaju zadatke i da ih postavljaju drugim učenicima. Na taj način dobijam dvostruku prednost: prvo da bi đak smislio zadatak, on mora da razume, a drugo mogu da proverim do kog nivoa je došlo njihovo razumevanje. Umesto samo da ih rešavamo, mi pravimo naše zadatke”.

On je bio i u žiriju prošle godine za ovaj konkurs, a prema njegovim rečima, postoje mnogo kriterijuma za izbor najboljeg edukatora.

Mladen Šljivović — profesor fizike u zaječarskoj Gimnaziji

Mladen Šljivović — profesor fizike u zaječarskoj Gimnaziji

„Sve se gleda. Od rezultata na takmičenjima, konkursima, seminari, obuke, da li je držao radionice, da li je držao predavanja na stručnim skupovima… Nastavnik nije nastavnik ako nema učenike. Može da bude dobar nastavnik, ali ako njegovi učenici ne postižu rezultate, to nije to. Takođe, tri godine za redom, jedan od mojih učenika je u Olimpijskom timu za turnir mladih fizičara. Prošle godine je učenica Aleksandra Petković osvojila i bronzanu medalju. Ove godine to je bila Anđela Bešir. Naša škola je inače osvojila 31 nagradu. Ima još mnogo mojih učenika koji su ostvarili mnoge rezultate na takmičenjima”.

Šljivović, nije samo nastavnik fizike, već se bavi i poezijom. On je za svoje pesničko stvaralaštvo dobitnik brojnih nagrada i priznanja, među kojima je „Matićev šal”, za prvu knjigu poezije „15 razglednica za 12 adresa”. Ta knjiga dobila je 4 nagrade, najpre u rukopisu nagradu na festivalu u Zaječaru, pa u Bijelom Polju, a po objavljivanju „Matićev Šal” u Ćupriji, i „Aladin Lukač” u Novom Pazaru, a bila je i u užem izboru za nagradu „Risto Ratković” takođe u Bijelom Polju. Poezija ovog zaječarskog fizičara ovenačana je i nagradama „Andra Gavrilović” u Svilajncu i dve godine zaredom na „Nušićijadi”.

Za doprinos kulturi, Šljivović je dobitnik Godišnje nagrade grada Zaječara za 2007. godinu.

Mladen Šljivović — profesor fizike u zaječarskoj Gimnaziji

„Baviš se uvek onim što te zanima, nije samo fizika u pitanju. Opasno je kada te ne zanima ništa”.

Pored fizike, Šljivović vodi i Program učeničke kompanije, a predstavnici zaječarske Gimnazije, posle tri godine, plasirali su se u finale.

Na finalnom takmičenju učeničkih kompanija, u organizaciji Dostignuća mladih u Srbiji, Gimnazija Zaječar je po prvi put imala svog predstavnika. Gimnaziju su predstavljali Ivan Koželj, Katarina Dimitrijević, Jovana Prvulović, Petra Stojiljković i Andrej Lindner. Oni su činili učeničku kompaniju „K&L Bardic Stories”, čiji je proizvod društvena igra „Heroes of Verdiam”. Iako u oštroj konkurenciji zaječarski gimnazijalci nisu uspeli da osvoje neku od prve tri nagrade, Petra Stojiljković je izabrana u tim mladih lidera, među pet najboljih učesnika po izboru žirija sastavljenog od nekadašnjih učesnika finalnog takmičenja.

Gimnazija Zaječar: Nacionalno takmičenje učeničkih kompanija

Kako ističe nastavnik Šljivović, ono što najviše nedostaje da bi učenici mogli još bolje da se edukuju, jeste oprema u kabinetu fizike, kako bi mogli da se izvode eksperimenti. Kako bi se uspešno izvodili eksperimenti, najviše nedostaju merni uređaji, pa sve do računara, jer kroz eksperimente, đaci najbolje mogu da savladaju gradivo, zaključuje Šljivović.

Možda će Vas zanimati

Timočka Krajina — COVID-19

Epidemiološka situacija na teritoriji Timočke Krajine – 07.08.2020.

Epidemiološka situacija na teritoriji Timočke Krajine – petak, 07.08.2020.ZAJEČARUkupno je, u poslednjih 24 sata, obrađeno …

Vremenska nepogoda u Zaječaru

Nevreme u Zaječaru izazvalo brojne štete

Nevreme, koje još traje, izazvalo je brojne štete i rušenje drveća i oštećenje električnih stubova …

Pretplatite se
Obavesti o
guest
0 Komentara
Ugrađene povratne informacije
Pogledajte sve komentare
0
Voleli bismo da čujemo Vaše mišljenje, ostavite komentarx
()
x

Pin It on Pinterest

Odabir pisma

Ćirilica Latinica