VestiDokTok: Šta da radim kada se osećam loše?

DokTok: Šta da radim kada se osećam loše?

DokTok: Loše psihičko stanje

Često se nađemo u situaciji da nas obuzme neprijatan osećaj emocionalne praznine, koji utiče na to da se osećamo bezvoljno, nezadovoljno, tužno, uplašeno, neshvaćeno. Bilo da su problemi realni ili ne, imamo doživljaj da nas niko neće razumeti, da će nas čak optužiti ili osuditi ako se otvorimo. Stoga, ne delimo sa drugima naše tegobe i zatvaramo se.

Neizražavanjem osećanja pojačavamo njihov intenzitet i efekat, nalazimo se u začaranom krugu teškoća. Našom procenom i stavom da je problem nerešiv utičemo na razvoj osećanja napetosti, teskobe, nelagode i straha što izaziva niz fizioloških reakcija. Na taj način samo pojačavamo osnovni problem i zatvaramo sebi mogućnosti.

Šta treba da radimo?

To je na neki način poziv u pomoć, osoba ima problem, ali ne zna kako da ga savlada. U tim situacijama potrebno je ohrabriti se za razgovor sa nekom osobom od poverenja. Potrebno nam je slobodno izražavanje osećanja, prijateljski stav slušaoca koji nas neće procenjivati i osuđivati već nastojati da nas razume. Često nas muče negativna osećanja, poput neefikasnosti, osećanja krivice, agresivnosti, strepnje itd.

Recite šta vas muči i zašto, kako biste opisali taj problem. Koju tačno emociju osećate i kako se ona ispoljava u vama. Da li je osećate u grudima, stomaku? Šta je to što vas najviše frustrira? Šta najteže podnosite? Koje situacije izbegavate da ne biste došli u mogućnost da vam se desi ono što teško podnosite? Prisetite se nekih stvari koje vas jako frustriraju i koje teško podnosite, oko kojih se razbesnite, i pokušajte da definišete šta je tako frustrirajuće u njima, zašto je to tako teško podneti?

Prihvatite svoja osećanja, ona su deo nas i zato ih treba prigrliti. Kada kažemo i detaljno opišemo šta nas muči, ne opirite se tome. Ne treba žaliti nad sudbinom ili osećati kako je život nepravedan, već jednostavno prihvatiti da se osećate loše. Na taj način smanjujemo tendenciju da osećanja projektujemo na druge ili da se branimo od njih, što bi rezultiralo opsesivnim mislima. Jer što se više branimo od nečega, to nas više napada. Tako upoznajemo i prihvatamo sebe bez kritike.

Ukoliko želite mišljenje ili konsultaciju psihologa ili psihoterapeuta, oni su svakodnevno dostupni na DokTok platformi za besplatne zdravstvene konsultacije, kao i lekari mnogih drugih specijalnosti. Tu možete potražiti psihologa Milicu Mikić Grčkarac ili njene kolege i rešiti nedoumice koje imate bez izlaganja riziku odlaska u zdravstvenu ustanovu.


Piše: Milica Mikić Grčkarac, psiholog

Svi mediji koji preuzmu tekst, fotografije ili video, dužni su da navedu izvor – Timočka (timocka.rs). Ukoliko preuzimaju kompletan tekst i fotografije, veći deo teksta, ili je preneta integralna vest, u obavezi su da navedu izvor i postave link ka toj vesti.

POSTAVI ODGOVOR

molimo unesite svoj komentar!
ovde unesite svoje ime

POSTAVI ODGOVOR

molimo unesite svoj komentar!
ovde unesite svoje ime

Društvene mreže

24,354PratilacaLajkuj
4,213PratilacaZaprati
1,262PratilacaZaprati
222PratilacaBaci sub