Синоћ је у зајечарском позоришту завршен такмичарски део 32. Фестивала „Дани Зорана Радмиловића”.
Стручни жири Фестивала у саставу: др Мирослав Радоњић – председник, др Душко Љуштина – члан и Ненад Новаковић – члан, већином гласова донео је одлуку да Награду за најбоље глумачко остварење на Фестивалу додели Ненаду Јездићу за улогу Боре шнајдера у представи „Развојни пут Боре шнајдера”, по тексту Александра Поповића, у режији Егона Савина, у продукцији Југословенског драмског позоришта из Београда.
Узимајући у обзир висок уметнички ниво селекције, идеју и мисију Фестивала, као и чињеницу да ће 32. „Дани Зорана Радмиловића” остати упамћени по неколико бриљантних улога, жири је донео одлуку да Специјалну награду за глумачко остварење додели Озрену Грабарићу за улогу Мефиста у Гетеовом „(Пра)Фаусту”, драматизација Федор Шили, режија Борис Лијешевић, Београдско драмско позориште.
Жири у истом саставу донео је једногласну одлуку да Награду за визуелни идентитет „Крстомир Миловановић” додели представи „Декамерон”, Ђовани Бокача, драматизација Стеван Копривица, режија Дејан Пројковски, копродукција „ЈУ Градско позориште” Подгорица, Културни центар Бар – Фестивал барски љетопис (Црна Гора) и Народно позориште Ниш (Србија).
Награду публике, просечном оценом 9,63 освојила је представа „Развојни пут Боре шнајдера”, по тексту Александра Поповића, у режији Егона Савина, у продукцији Југословенског драмског позоришта из Београда.
Новинарски жири који је радио у саставу: Татјана Њежић („Блиц”), Оливера Милошевић (РТС) и Борка Голубовић Требјешанин („Политика”) донео је одлуку да награду за најбољег младог глумца на 32. „Данима Зорана Радмиловића” додели глумици Иви Илинчић за улогу Маргарете у представи „Пра(Фауст)” Београдског драмског позоришта.
Жири у истом саставу је донео одлуку да Награду за најбољу режију на 32. „Данима Зорана Радмиловића” додели редитељу Вељку Мићуновићу за представу „Очеви и оци” Народног позоришта из Београда. Ово је новустановљена награда „Зоранових дана”.
Награде ће бити свечано уручене вечерас, 24. октобра у 20:00 сати, а у част награђених биће изведена представа зајечарског театра „Чеховљева соба, сезона прва” А. П. Чехова, у драматизацији Уне Ђелошевић и Николе Завишића, у режији Николе Завишића.
Последње такмичарско вече 32. „Дана Зорана Радмиловића” протекло је у знаку матичне куће овог великог позоришног уметника, „Атељеа 212”. Глумачки ансамбл извео је драму апсурда „Чиста кућа” коју је по тексту Саре Рул, режирала млада редитељка Андреа Пјевић. Ова представа је њен мастер рад на Факултету драмских уметности.
„Морам да признам да сам била јако задовољна и у току процеса стварања представе, као и на самом крају. Мислим да је мој задатак као младог редитеља да читам пуно савремене драматургије. Ова драма апсурда у два чина, доста говори о притиску. Ми смо сви у некој страшној врсти притиска од успеха, креирања срећних породица, каријера, да покажемо да смо здрави, функционални. Оно што се дешава ликовима, заправо се догађа свима нама. У том смислу не бих бежала од класика да их некада у животу режирам, али ми се чини да према класичној литератури морамо имати одговорност да је морамо читати из овог времена. Морам признати да толико мојих колега пише, и чини ми се да је време, да поред класичне литературе, откривамо и младе писце. Што се тиче рада са глумцима, било је одлично. То су четири јака женска лика, а то се не догађа често, и један мушки лик који се савршено уклопио. Срећна сам и што сам добила прилику да радим у овако великом позоришту као што је ’Атеље 212’. Током своје четврте године студија асистирала сам у овом позоришту на представи ’64’ Алисе Стојановић, и након тога добила прилику да комад ’Чиста кућа’ који је мој мастер рад, режирам у ’Атељеу.’ То је била прилика која није честа. Јако сам захвална што су у мени препознали младог аутора на коме треба ризиковати”, рекла је на округлом столу Андреа Пјевић.
Награду „Зоранов брк” за глумачку бравуру, по оцени стручног жирија, добила је Хана Селимовић за улогу Вирџиније.
„На овај Фестивал дошла сам са великом одговорношћу. Ово је моја прва награда на овом фестивалу и поносна сам што је из Зорановог града враћам у Зоранову кућу, ’Атеље 212’. Није лако када одлазите у место које негује дух и рад једног тако великог уметника. У себи онда размишљате да ли можете да задовољите људе који су навикнути на оно што је један такав глумац имао да понуди. У Зајечар сам дошла под малим стресом, али одлазим срећна и задовољна. Моја обавеза је била велика јер ми је задатак био да насмејем публику. Пре него што глумац наиђе на неку прву реакцију публике он је најусамљенији човек на свету. То је агонична ситуација у којој не знате ништа, ни да ли сте талентовани, ни да ли сте на правом месту на правом путу. А поготово када дођете на једно овакво место где је рођен Радмиловић, кога када споменемо не можемо да не говоримо о хумору. Имала сам прилику да данас чујем оно што је рекла велика Рената Улмански говорећи о Зорану Радмиловићу, изједначивши реч хумор са појмом хуманости. То ми је било веома инспиративно. Из мог искуства људи који су били највише способни за хумор су били истовремено и најтужнији људи. Срећна сам што сам у овој подели добила баш овакву врсту задатка и надам се да сам показала да хумор није нешто што је само мушки посао”, рекла је глумица Хана Селимовић.
У улози Матилде, кућне помоћнице, која не воли да чисти већ да прича вицеве, гледали смо глумицу Наталију Степановић.
„Нисам имала баш лак задатак да говорим на бразилско-португалском језику. Имам чак и једну кратку анегдоту везану за то. Редитељка Андреа рекла ми је да то морам перфектно да научим, јер ће неко у публици говорити тај језик. Прво сам мислила да је то немогуће. Али сам се онда нашла у ситуацији да ме је већ на премијери неко из публике исправио. Испоставило се да је редитељ био у праву. Било је тешко, а у исто време мени јако занимљиво. А учење тог језика помогло ми је и у откривању лика кога тумачим”, нагласила је глумица Наталија Степановић.
Ексцентричне ликове Саре Рул, поред поменутих глумица играју и Радмила Томовић, Тамара Пјевић, Владислав Михаиловић, а глас је позајмила Владислава Милосављевић. Млади ауторски тим чине драматуршкиња Ана Вујадиновић, сценографкиња Милена Грошин, костимографкиња Вера Радојевић и кореографкиње Тамара Пјевић и Ана Игњатовић Загорац.