Štab za vanredne situacije za teritoriju opštine Negotin na današnjoj 35. sednici, usled pogoršanja epidemiološke situacije, širenjem epidemije zarazne bolesti COVID-19 izazvane virusom SARS-CoV-2, kao i sprovođenja mera koje je Vlada Republike Srbije donela na sednici održanoj 21.11.2020. godine, doneo je nove mere.
Preporuka o organizaciji rada u osnovnim i srednjim školama na teritoriji opštine Negotin
Na osnovu predloga Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike broj: 601-00-00027/10/2020-15 od 20.11.2020. godine, zbog pogoršanja epidemiološke situacije i povećanja broja pozitivnih na virusom COVID-19 među prosvetnim kadrom kao i učenicima, a radi sprečavanja širenja infekcije, preporučuje se svim osnovnim i srednjim školama na teritoriji opštine Negotin, promena organizacije rada i prelazak na nastavu na daljinu (onlajn nastava).
Štab za vanredne situacije za teritoriju opštine Negotin predložiće donošenje Odluke i davanje saglasnosti, resornom Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, koje je jedino nadležno za davanje saglasnosti za promenu načina organizacije obrazovno-vaspitnog rada u osnovnim i srednjim školama.
Preporuka o organizaciji rada Predškolske ustanove „Pčelica” Negotin
Počev od 24.11.2020. godine do stvaranja povoljnije epidemiološke situacije u sprečavanju širenja zarazne bolesti COVID-19 izazvane virusom SARS-CoV-2 u PU „Pčelica” Negotin vrši se prijem dece čiji su roditelji/zakonski zastupnici/staratelji radno angažovani kod poslodavca.
Za prijem dece potrebno je dostaviti sledeću dokumentaciju:
- potvrda poslodavca kojom se dokazuje da roditelj/zakonski zastupnik/staratelj ima obavezu radnog angažovanja kod poslodavca;
- potvrda pedijatra ne starija od sedam dana da je dete zdravo i uredno vakcinisano (nakon odsustva deteta zbog bolesti, kao i nakon bilo kog odsustva deteta dužeg od sedam dana).
Preporuka o organizaciji rada ustanova, javnih preduzeća i drugih pravnih lica čiji je osnivač opština Negotin
Počev od 24.11.2020. godine u ustanovama, javnim preduzećima i drugim pravnim licima čiji je osnivač opština Negotin, kao i u organima opštine Negotin, organizovati rad na sledeći način:
- Omogućiti rad od kuće svim zaposlenima kod kojih to radni proces dopušta i kojim radom se ne ugrožava funkcionisanje i obavljanje nadležnosti napred navedenih pravnih lica.
- Ukoliko bi radom od kuće bilo otežano funkcionisanje i obavljanje nadležnosti napred navedenih pravnih lica, izvršiti preraspodelu radnog vremena (smenski rad, naizmenični rad po danima i sl.) na taj način što u radnom prostoru/kancelarijama poslodavca ne sme boraviti istovremeno više od dva zaposlena.
- Zabranjuje se okupljanje više od dva zaposlena kod poslodavca u zajedničkim prostorijama, odnosno van radnog prostora/kancelarija, kao i odlazak zaposlenih u radne prostore/kancelarije drugih zaposlenih bez propisane zaštitne opreme, a sve radi sprečavanja širenja zarazne bolesti COVID-19.
Zaključak o ograničavanju radnog vremena
Počev od 24.11.2020. godine ograničava se radno vreme radno vreme ugostiteljskih objekata (restorana, kafića, barova, klubova i sl.), trgovinskih centara, pozorišta, bioskopa i drugih ustanova kulture i priređivača posebnih i klasičnih igara na sreću. Ograničava se tako da ti objekti neće raditi od 18:00 časova do 05:00 časova narednog dana.
Navedeno ograničenje radnog vremena iz prethodnog stava ne odnosi se na rad apoteka i benzinskih stanica/pumpi u delu prodaje goriva.