Избор назива домена – путеви и странпутице

Мушкарац се нервира испред лаптопа
Фото: Pixabay, илустрација

Ентузијазам са којим се креће у израду сајта често спласне већ на првом кораку – регистрацији назива домена. Логично је да домен има исти назив као и ваша фирма или производ, али је велика вероватноћа да је одговарајући домен већ заузет, осим ако својој фирми нисте дали веома егзотично име.

Након што сте исцрпели све логичне комбинације речи, постајете свесни да морате правити компромисе. Као и обично кад од извора иде много путића, тешко је одабрати прави, али ево пар сугестија које вам могу помоћи да направите најбољи избор.

Што краћи назив домена, то боље. Овде заиста не треба претерано објашњавати. Кратак назив је неупоредиво лакше запамтити, па ће вас и потенцијални посетиоци лакше наћи. Често ћете бити у прилици да некоме диктирате назив домена или имејл адресу која је везана за њега, а што је дужи назив, то су веће шансе да га корисник погрешно откуца и да не добијете важан имејл.

Пробајте другу екстензију домена. Иако се .com и .rs намећу као најприроднији избор и требају имати приоритет, постоји много других екстензија које се могу лепо уклопити. Избор је заиста огроман. На пример, многе хостинг компаније у својој понуди имају неколико стотина екстензија домена. Погледајте, можда добијете инспирацију. Ако правите сајт о аутомобилима, домен ауто би могао бити добар избор, а модни студио може одабрати назив као што је мушка.мода.

Назив домена треба бити лак за изговор. Уколико га морате поновити неколико пута да би вас саговорник разумео, нисте направили добар избор.

Избегавајте цртице. Иако је moja-lepa-firma.com лакше за читање од www.mojalepafirma.com, трудите се да одаберете име домена без цртица. Раније су цртице биле релативно популарне, али је време показало да је њихово коришћење погрешан корак.

Потрудите се да нека од речи које су кључне за ваш посао буде у имену домена. Пожељно је да у називу домена имате реч која описује чиме се бавите. На први поглед ће бити јасније о чему се ради на сајту, биће лакше за памћење, а и боље ћете се котирати на претраживачима, што је увек велики плус. Ипак, не треба по сваку цену инсистирати на кључним речима, нарочито ако ће због тога назив домена постати предугачак.

Будите другачији од конкуренције. Иако су појединци зарадили право богатство региструјући и користећи називе домена који се од популарних разликују само у једном слову, треба избегавати називе који су веома слични онима које има конкуренција. Можда вам се у први мах учини добром идејом да на тај начин добијете понеког посетиоца, али размишљајте дугорочно. Не желите да вас људи посматрају као копију која „преписује“ од конкуренције.

Будите сигурни да се назив домена може прочитати и протумачити само на један начин. Како је у већини случајева назив домена састављан од више речи, може се десити да се слово или слог једне речи грешком припоје другој, а резултат може бити прилично незгодан. Један од примера је сајт „Who represents”, чији је назив домена whorepresents.com.

Уколико можете, региструјте свој назив домена са више екстензија. На пример, уколико је назив који желите слободан и са .rs и са .com екстензијама, пожељно је да региструјете обе варијанте. На тај начин ће до вас лако наћи пут и они који нису сигурни коју екстензију користите. Поред тога, то је и мера предострожности, јер неко може регистровати исти назив домена са другачијом екстензијом, па вам у будућности правити проблем и тражити велики новац да би вам га продао.

Као што можете видети, много је препрека на путу до доброг назива домена, али се вреди потрудити, јер ће вам се труд вишеструко исплатити.

 

Извор: pcpress.rs