Juče je u Centru za Kulturu u Kotlujevcu u okviru pratećeg programa 28. Međunarodnog pozorišnog festivala „Dani Zorana Radmilovića” održana tribina „Položaj i perspektiva mladih pozorišnih umetnika u Srbiji danas”.
„U pozorištima Srbije jedan od ključnih problema jeste obnavljanje kadrova što je glavni kočničar perspektive”, kazao je dramaturg Željko Hubač, moderator tribine „Položaj i perspektiva mladih pozorišnih umetnika u Srbiji danas”, održane u okviru pratećeg programa Festivala „Dani Zorana Radmilovića” u galeriji Centra za kulturu u Kotlujevcu.
Po njemu, neophodno je pronaći rešenje i jedno od mogućih je niz festivala mladih pozorišnih autora u Srbiji, kao i da se na festivalima kojih ima puno u Srbiji, ova tema nametne, kako bi se u tim mikrosredinama učinio neki pomak koji nije sistemski, ali je ipak pomak. Hubač je kao primere dobre prakse učesnicima tribine naveo načine koji se primenjuju u pozorištima u Nemačkoj i Švedskoj, različitim pokušajima da se što veći broj mladih ljudi involvira u proces i to na nivou osnovnog od majstora dekora do reditelja, glumaca, dramaturga.
Različiti metodi se primenjuju, a jedan od njih na koji je Hubač ukazao, je formiranje male scene (60 do 80 gledalaca) i mali budžeti koji su isključivo namenjeni mladim autorima. Ovakva praksa mogla bi da se primeni i u pozorištima u Srbiji, smatra Hubač.
Na tribini su mogla da se čuju iskustva ne samo iz Srbije, već i iz Hrvatske i Republike Srpske o kojima su govorili Spasoje Ž. Milovanović, direktor Narodnog pozorišta Niš, Nenad Novaković, direktor Narodnog pozorišta Republike Srpske, Duško Ljuština, upravitelj kazališta „Ulysses” u Zagrebu, Miran Hajoš, ravnatelj Kazališta u Virovitici i Vujadin Milošević, glumac i član gradskog veća u Zaječaru zadužen za kulturu.