Timočka KrajinaBor„Sigurne staze”: U Boru poginuo jedan biciklista, dok je dvanaestoro povređeno

„Sigurne staze”: U Boru poginuo jedan biciklista, dok je dvanaestoro povređeno

Udruženje „Sigurne staze”: Projekat „Staze urbane mobilnosti na teritoriji grada Bora” — U Boru poginuo jedan biciklista, dok je dvanaestoro povređeno

U periodu od 2010. do 2020. godine, biciklistički saobraćaj doživeo je ekspanziju u svetu i u Srbiji. Broj biciklista porastao je u našoj zemlji za nekoliko desetina hiljada i, prema zvaničnim procenama, samo u Novom Sadu zabeleženo je 20.000 novih biciklista od 2010. do 2018. godine.

U Izveštaju Agencije za bezbednost saobraćaja za period od 2016. do 2020. godine se navodi da je u Boru povređeno 12 biciklista, dok jedan građanin Bora smrtno stradao.

Jedan od ključnih problema bezbednosti biciklista u Boru je saobraćajna infrastruktura koja nije prilagođena ovoj kategoriji učesnika u saobraćaju (ne postoje biciklističke staze/trake za bicikliste, uređena parkiralište itd.). Samim tim biciklisti su prinuđeni da se kreću kolovozom gde ih vozači motornih vozila tretiraju kao neku vrstu stranog tela ili ometača saobraćaja, a ne kao sastavni deo saobraćajnog sistema.

U prilog gore navedenog govore i rezultati istraživanja koje je sprovelo „Sigurne staze” u sklopu projekta „Staze urbane mobilnosti za grad Bor”. Naime 91% Borana smatra da je Boru potrebna biciklistička infrastruktura. Takođe, najveći procenat građana Bora podržava mere (formiranje zona 30, zona usporenog saobraćaja, pešačkih zona i sigurnih staza) koji imaju za cilj da dovedu do nižih brzina kretanja u gradu, a sve sa ciljem promovisanja aktivnih vidova prevoza i prilagođavanje infrastrukture ranjivim učesnicima u saobraćaju (deca, biciklisti, pešaci, osobe sa invaliditetom, starija lica, majke sa decom u kolicima itd.).

Istraživanje je dostupno i možete ga pogledati na ovom linku.

SIGURNE STAZE
 
Ulica je osnovni arhitektonski prostor grada i nije namenjena samo za kretanje motornih vozila, već i za kretanje ostalih učesnika u saobraćaju. U Boru imamo taj problem što se saobraćajna infrastruktura više prilagođava motornim vozilima, nego ostalim učesnicima u saobraćaju. I tako smo došli do situacije da biciklisti i osobe sa invaliditetom nemaju svoju infrastrukturu dok pešaci sve više u našem gradu gube i ovo malo infrastrukture što imaju.
 
Te je stoga našoj lokalnoj samoupravi potreban drugačiji pristup u rešavanju problema i drugačije oblikovanje saobraćajnog prostora uz primenu inovativnih, praktičnih i jednostavnih rešanja koja bi zadovoljila sve učesnike u saobraćaju. Drugim rečima, uređenjem grada treba se fokusirati na čoveka i stvarim zahtevima i potrebama koje imaju Borani.

Projekat „Staze urbane mobilnosti za grad Bor” realizuje se u okviru programa „Aktivni građani – bolje društvo: zagovaranjem ka saradnji i demokratskom razvoju Srbije” (javnozagovaranje.bos.rs), koji realizuje Beogradska otvorena škola (bos.rs) uz podršku američkog naroda putem Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) (usaid.gov/serbia).

Svi mediji koji preuzmu tekst, fotografije ili video, dužni su da navedu izvor – Timočka (timocka.rs). Ukoliko preuzimaju kompletan tekst i fotografije, veći deo teksta, ili je preneta integralna vest, u obavezi su da navedu izvor i postave link ka toj vesti.

Pretplatite se
Obavesti o
guest
0 Komentara
Ugrađene povratne informacije
Pogledajte sve komentare
Pretplatite se
Obavesti o
guest
0 Komentara
Ugrađene povratne informacije
Pogledajte sve komentare

Društvene mreže

24,123PratilacaLajkuj
4,154PratilacaZaprati
1,245PratilacaZaprati
222PratilacaBaci sub
0
Voleli bismo da čujemo Vaše mišljenje, ostavite komentarx