Тимочка КрајинаБор„Сигурне стазе”: У Бору погинуо један бициклиста, док је дванаесторо повређено

„Сигурне стазе”: У Бору погинуо један бициклиста, док је дванаесторо повређено

Удружење „Сигурне стазе”: Пројекат „Стазе урбане мобилности на територији града Бора” — У Бору погинуо један бициклиста, док је дванаесторо повређено

У периоду од 2010. до 2020. године, бициклистички саобраћај доживео је експанзију у свету и у Србији. Број бициклиста порастао је у нашој земљи за неколико десетина хиљада и, према званичним проценама, само у Новом Саду забележено је 20.000 нових бициклиста од 2010. до 2018. године.

У Извештају Агенције за безбедност саобраћаја за период од 2016. до 2020. године се наводи да је у Бору повређено 12 бициклиста, док један грађанин Бора смртно страдао.

Један од кључних проблема безбедности бициклиста у Бору је саобраћајна инфраструктура која није прилагођена овој категорији учесника у саобраћају (не постоје бициклистичке стазе/траке за бициклисте, уређена паркиралиште итд.). Самим тим бициклисти су принуђени да се крећу коловозом где их возачи моторних возила третирају као неку врсту страног тела или ометача саобраћаја, а не као саставни део саобраћајног система.

У прилог горе наведеног говоре и резултати истраживања које је спровело „Сигурне стазе” у склопу пројекта „Стазе урбане мобилности за град Бор”. Наиме 91% Борана сматра да је Бору потребна бициклистичка инфраструктура. Такође, највећи проценат грађана Бора подржава мере (формирање зона 30, зона успореног саобраћаја, пешачких зона и сигурних стаза) који имају за циљ да доведу до нижих брзина кретања у граду, а све са циљем промовисања активних видова превоза и прилагођавање инфраструктуре рањивим учесницима у саобраћају (деца, бициклисти, пешаци, особе са инвалидитетом, старија лица, мајке са децом у колицима итд.).

Истраживање је доступно и можете га погледати на овом линку.

СИГУРНЕ СТАЗЕ
 
Улица је основни архитектонски простор града и није намењена само за кретање моторних возила, већ и за кретање осталих учесника у саобраћају. У Бору имамо тај проблем што се саобраћајна инфраструктура више прилагођава моторним возилима, него осталим учесницима у саобраћају. И тако смо дошли до ситуације да бициклисти и особе са инвалидитетом немају своју инфраструктуру док пешаци све више у нашем граду губе и ово мало инфраструктуре што имају.
 
Те је стога нашој локалној самоуправи потребан другачији приступ у решавању проблема и другачије обликовање саобраћајног простора уз примену иновативних, практичних и једноставних решања која би задовољила све учеснике у саобраћају. Другим речима, уређењем града треба се фокусирати на човека и стварим захтевима и потребама које имају Борани.

Пројекат „Стазе урбане мобилности за град Бор” реализује се у оквиру програма „Активни грађани – боље друштво: заговарањем ка сарадњи и демократском развоју Србије” (javnozagovaranje.bos.rs), који реализује Београдска отворена школа (bos.rs) уз подршку америчког народа путем Америчке агенције за међународни развој (УСАИД) (usaid.gov/serbia).

Сви медији који преузму текст, фотографије или видео, дужни су да наведу извор – Тимочка (timocka.rs). Уколико преузимају комплетан текст и фотографије, већи део текста, или је пренета интегрална вест, у обавези су да наведу извор и поставе линк ка тој вести.

Društvene mreže

24,845ПратилацаЛајкуј
4,399ПратилацаЗапрати
1,264ПратилацаЗапрати
222ПратилацаБаци суб