Timočka KrajinaBorU Boru održana tribina „Kako unaprediti položaj biciklista u Boru?”

U Boru održana tribina „Kako unaprediti položaj biciklista u Boru?”

Tribina „Kako unaprediti položaj biciklista u Boru?”

U Medija centru u Boru održana je javna tribina „Kako unaprediti položaj biciklista u Boru?”.

Prisutni na tribini su saglasni da biciklisti u Boru spadaju u ugroženu kategoriju učesnika u saobraćaju i da Gradska uprava nije zainteresovana za rešavanje pomenutih problema.

Tribina „Kako unaprediti položaj biciklista u Boru?”

U prilog tome govore i rezultati istraživanja koje je objavilo Udruženje „Sigurne staze”. Naime, građani Bora su lošim ocenama ocenili postupanje vozača prema biciklistima u saobraćaju. Najveći procenat ispitanika (42,36%) postupanje vozača ocenjuje dovoljnom ocenom, a potom slede nedovoljna (32,02%) i dobra (19,21%). Takođe, poražavajući su i podaci koji govore i o postupanju vozača prema deci u saobraćju. 35% ispitanika postupanje vozača ocenjuje dovoljnom ocenom, a potom slede dobra (32%) i nedovoljna (27%).

Tribina „Kako unaprediti položaj biciklista u Boru?”

Na tribini je predstavljena i prva GIS platforma za bicikliste u Republici Srbiji (www.bicibor.rs) i model tehničkog regulisanja saobraćaja na teritoriji grada Bora, kao i mere za unapređenje bezbednosti biciklista u saobraćaju. Iako je platforma predstavljena na četiri konferencije u zemlji i inostrastvu Gradska uprava u Boru nije podržala ovaj inovativan i jedinstven projekat u Republici Srbiji.

Tribina „Kako unaprediti položaj biciklista u Boru?”

Veliku pažnju prisutnih su izazvale i tri inicijative koje je Udruženje „Sigurne staze” uputilo gradskoj upravi u Boru i za koje još uvek nisu dobili odgovor nadležnih. Naime, reč je o sledećim inicijativama:

1. Inicijativa da grad Bor dobije biciklističku ifrastrukturu;

2. Inicijativa da Bor dobije Plan održive urbane mobilnosti;

3. Inicijativa da se izmene Odluke o tehničkom regulisanju saobraćaja;

O opravdanosti inicijativa govore i sledeći podaci: 92,57% ispitanika smatra da je Boru potrebna biciklistička infrastruktura, dok 87,68% podržava formiranje zona 30 i zona usporenog saobraćaja. 87,68% građana smatra da je potrebno da grad Bor dobije Plan održive urbane mobilnosti, dok 89,66% građana smatra da je potrebno izmeniti Odluke o tehničkom regulisanju saobraćaja na teritoriji grada Bora.

Tribina „Kako unaprediti položaj biciklista u Boru?”

Na tribini je predstavljena i edukativna brošura „Kreći se održivo – Bor na dva točka” o osnovnim pravilima saobraćaja za bicikliste autora Igor Velića i Nenada Jevtića.

Tribina „Kako unaprediti položaj biciklista u Boru?”

Iz svega priloženog može se zaključiti da su građani Bora nezadovoljni saobraćajnim i urbanističkim uređenjem grada. Naime, 81,19% građana je nedovoljnom ocenom ocenilo ulaganje Gradske uprave u razvoj biciklističkog saobraćaja.

Projekat je podržan od strane „Zajedno za aktivno građansko društvo – AKT”. AKT je projekat Vlade Švajcerske čiji je cilj aktivno građansko društvo u kome građani više učestvuju u procesu donošenja odluka, naročito na lokalnom nivou. AKT sprovode dve nevladine organizacije: Helvetas Swiss Intercooperation i Građanske inicijative.

Svi mediji koji preuzmu tekst, fotografije ili video, dužni su da navedu izvor – Timočka (timocka.rs). Ukoliko preuzimaju kompletan tekst i fotografije, veći deo teksta, ili je preneta integralna vest, u obavezi su da navedu izvor i postave link ka toj vesti.

POSTAVI ODGOVOR

molimo unesite svoj komentar!
ovde unesite svoje ime

POSTAVI ODGOVOR

molimo unesite svoj komentar!
ovde unesite svoje ime

Društvene mreže

24,191PratilacaLajkuj
4,185PratilacaZaprati
1,252PratilacaZaprati
222PratilacaBaci sub