Vesti4 greške u digitalnom marketingu i kako da ih izbegnete

4 greške u digitalnom marketingu i kako da ih izbegnete

4 greške u digitalnom marketingu i kako da ih izbegnete
Foto: Pixabay, ilustracija

Sve je više velikih i malih kompanija koje prepoznaju prednosti ulaganja u digitalni marketing. Ako vam se čini da i pored brojnih edukacija i mogućnosti za unapređenje marketinških strategija, kampanja koju sprovodite ne daje željene rezultate, velike su šanse da negde grešite.

Koraci koji vam promiču mogu da budu različiti. Da li ste odredili svoju ciljnu grupu, izabrali dobru platformu za nativno oglašavanje ili napravili plan za reklamiranje na društvenim mrežama? Osvrnućemo se na neke od najčešćih grešaka u internet marketingu koje negativno utiču na promet i uspeh u poslovanju. Pročitajte na koji način da ih izbegnete, tako da se vaše investiranje u online oglašavanje isplati.

#1 Niste odredili ciljnu grupu

Poznavanje vašeg kupca je temelj svake čvrste strategije digitalnog marketinga. Prema tome, ako niste definisali svoje tržište i položaj svoje firme, te ne poznajete ljude kojima prodajete – imate malu verovatnoću za uspeh.

Nemojte da ulažete novac bez plana i bez razumevanja ciljne grupe. Umesto toga podelite tržište na nekoliko prepoznatljivih „tipova kupaca“. Definišite ih demografski, identifikujte njihova očekivanja i moguće primedbe na proizvod ili uslugu koju nudite. Jedan od načina da upoznate svoje klijente jeste da se angažujete više na društvenim mrežama, bilo u vidu komenatara ili anketa.

4 greške u digitalnom marketingu i kako da ih izbegnete
Foto: Pixabay, ilustracija

#2 Neozbiljno shvatate SEO

Mnoge firme zanemaruju značaj kvalitetnog i brzog sajta, kao i optimizacije sadržaja za pretraživače. S obzirom na to da svakog dana na Internetu bude objavljeno preko dve milijarde članaka i više je nego jasno da je SEO jedini način da se postigne vidljivost i privuče organski promet na web stranicu.

Međutim, ono što je važno za SEO jeste da se skup važećih i aktuelnih pravila stalno menja. Zbog toga morate biti u toku sa tim promenama i da dosledno primenjujete one SEO tehnike koje će pomoći da se vaš sadržaj pojavi u rezultatima pretrage i da bude bolje rangiran.

Neki od elemenata koje dobra SEO strategija mora da sadrži su prave ključne reči, kvalitetan i relevantan sadržaj, link bilding i optimizacija naziva fotografija.

Usredsredite se na ključne reči koje vaša ciljna grupa koristi. Imajte na umu da Gugl i drugi pretraživači favorizuju visokokvalitetne, relevantne i duge članke na dobro istražene teme. Pokušajte da obogatite svaki sadržaj multimedijalnim elementima kao što su fotografije i video snimci.

Ne zaboravite ni to da se veći deo prometa na Internetu danas odvija preko pametnih telefona, pa budite sigurni da je vaš vebsajt optimizovan za mobilne uređaje.

#3 Nemate plan za vođenje društvenih mreža

Društvene mreže pružaju sjajne mogućnosti da direktno stupite u kontakt sa svojim klijentima i kupcima, proširite svoju publiku i izgradite odnose. Međutim, ako nemate dobar plan za vođenje društvenih mreža ne možete očekivati pozitivne rezultate.

Dva važna faktora za strategiju objavljivanja na socijalnim mrežama jesu doslednost i dobro vreme. U zavisnosti od platforme do platforme, postoji određeno doba dana kada treba postaviti objavu tako da bude primećena i da se ciljna publika angažuje. No, pre nego što uopšte počnete sa objavljivanjem na društvenim mrežama, utvrdite koji su vam ciljevi i koja platforma odgovara vašoj ciljnoj grupi.

Činjenica je da nemaju sve platforme društvenih medija potpuno istu publiku. Korisnici Fejsbuka se razlikuju od korisnika Instagrama koji je orijentisan na životni stil ili od korisnika poslovno usmerenog LinkedIn-a. Zapitajte se koja publika bi bolje reagovala na vaš proizvod ili uslugu. LinkedIn je npr. odličan kada želite da se predstavite drugim kompanijama, dok je Fejsbuk sjajan za direktnu prodaju potrošačima. Koristan podatak je da generacija Z koristi Instagram, pa ako su mladi vaša ciljna grupa, onda treba da usmerite svoju kampanju na ovu socijalnu platformu.

Uvek je korisno proučiti i konkurenciju – koje društvene mreže koriste, ko ih prati, kakav sadržaj dele, te na osnovu toga kreirati zanimljivije objave. Neka vam prioritet budu tekst, fotografija ili video koji inspirišu, zabavljaju ili podučavaju. Ukoliko budžet vaše firme to dopušta, angažujte menadžera za socijalne medije. Stručnjaci iz ove oblasti svakako mogu da osmisle i predstave kreativne postove na društvenim mrežama i da stupe u kontakt sa pratiocima.

Korisno za kredibilitet brenda može biti i udruživanje sa influenserima, čijim recenzijama publika veruje.

Još jedan od važnih koraka je i povećanje broja pratilaca na svim platformama. Pokušajte da budete dosledni i stalno angažovani – odgovaranje na komentare, direktna komunikacija, te lajv video snimci su vrsta personalizacije koju ljudi danas očekuju na društvenim mrežama. Kada stupite u kontakt sa publikom, nastavite da razvijate pozitivnu sliku o svom brendu, kao i da gradite odnos poverenja sa svojim klijentima.

#4 Niste izabrali pravu platformu za nativno oglašavanje

Uspeh marketinške kampanje koju sprovodite u velikoj meri zavisi od izbora platforme za nativno oglašavanje. Ukoliko ste već prepoznali nativne oglase kao korisnu strategiju, a očekivani uspeh izostaje, veoma je važno da proverite da li odabrana platforma stvarno odgovara vašim ciljevima.

Ponekad su mogući propusti – da servis za nativne oglase ne doseže vašu ciljnu grupu, na primer. Oslonite se na sajtove koji rade sa relevantnim izdavačima, koji su specifični za vašu nišu. Nemojte žuriti prilikom izbora sajta na kom ćete kreirati svoje nativne reklame. Ako vodite malo poslovanje i ciljate publiku u regionu, umesto velikih i popularnih razmotrite male platforme za nativno oglašavanje kao što je Native Media.

Svi mediji koji preuzmu tekst, fotografije ili video, dužni su da navedu izvor – Timočka (timocka.rs). Ukoliko preuzimaju kompletan tekst i fotografije, veći deo teksta, ili je preneta integralna vest, u obavezi su da navedu izvor i postave link ka toj vesti.

Pretplatite se
Obavesti o
guest
0 Komentara
Ugrađene povratne informacije
Pogledajte sve komentare
Pretplatite se
Obavesti o
guest
0 Komentara
Ugrađene povratne informacije
Pogledajte sve komentare

Društvene mreže

22,568PratilacaLajkuj
3,732PratilacaZaprati
1,285PratilacaZaprati
113PratilacaBaci sub
0
Voleli bismo da čujemo Vaše mišljenje, ostavite komentarx
()
x