Timočka Timočka
Početna / Vesti / Na sednici Zaječarskog upravnog okruga predstavljeni godišnji izveštaji o radu inspekcijskih službi
48. sednica Saveta Zaječarskog upravnog okruga

Na sednici Zaječarskog upravnog okruga predstavljeni godišnji izveštaji o radu inspekcijskih službi

Usvajanje Izveštaja o radu Saveta Zaječarskog upravnog okruga za 2019. godinu, razmatranje Izveštaja o radu Stručne službe Zaječarskog upravnog okruga 2019. godine i razmatranje godišnjih izveštaja o radu republičkih inspekcijskih službi za 2019. godinu, bile su teme 48. sednice Saveta Zaječarskog upravnog okruga.

Svoje godišnje izveštaje o radu prezentovali su rukovodioci inspekcijskih službi i samostalni izvršioci na poslovima inspekcijskog nadzora.

Osnovna uloga Zaječarskog upravnog okruga i Saveta okruga je praćenje instrukcija i sprovođenje politike Vlade Republike Srbije na ovom prostoru, koordinacija inspekcijskih službi resornih ministarstava, ali i sprečavanje dela i preduzimanje mera u svrsi primene Zakona. Te osnovne funkcije su u 2019. godini potpuno ispoštovane i ostvarene, istakao je Vladan Paunović, načelnik Zaječarskog upravnog okruga.

Vladan Paunović — načelnik Zaječarskog upravnog okruga

„Trideset i osam inspektora svrstanih u 15 inspekcija, sedam ministarstava, realizovali su oko 5.600 predmeta, najveći delom na zahtev stranaka, ali i na zahteve ministarstava. Ono što je osnovni problem to je manjak inspektora. Što se tiče ministarstava, obećanje je da će naredne tri godine kadrovska struktura biti podmlađena i da će rad biti efikasniji. Posebno bih istakao da je veterinarska inspekcija imala u prošloj godini imala najveći broj obrađenih predmeta – 1.282 predmeta, imajući u vidu njihovo dodatno angažovanje u pojavi svinjske kuge”, kaže Paunović.

Paunović je rekao da će i u ovoj godini prioritet biti borba protiv korupcije.

48. sednica Saveta Zaječarskog upravnog okruga

„Prioritet jeste borba protiv sive ekonomije, borba protiv korupcije i rad na tome da se broj radnih mesta u Zaječarskom upravnom okrugu znatno poveća, kako bi stanovništvo u ovom kraju bilo zadovoljenije”, dodao je Paunović.

Prošle godine su bili pojačani inspekcijski nadzori, pre svega usmereni u suzbijanju “rada na crno”. Za razliku od 2018. godine kada je zabeleženo 330 slučajeva “rada na crno”, u toku 2019. godine otkriveno je 83 lica. Odsek inspekcije rada u Zaječaru postigao je dobre rezultate u prošloj godini, što je utvrđeno i brojem nadzora po inspektoru pojedinačno, poručila je Ema Ilić, koordinatorka Odseka inspekcije rada u Zaječaru.

Ema Ilić — koordinatorka Odseka inspekcije rada u Zaječaru

„Odsek inspekcije rada u Zaječaru trenutno radi sa dva inspektora na terenu. Aktivnosti inspekcije rada u Zaječaru, u 2019. godini bile su prvenstveno usmerene na realizaciji zadataka koji su bili planirani na godišnjem i mesečnom nivou. Prioritet postupanja inspektora, bio je i postupanje po zahtevima stranaka. Odsek inspekcije rada u Zaječaru izvršio je, u toku prošle godine, 398 inspekcijskih nadzora iz oblasti radnih odnosa, kao i bezbednosti zdravlja na radu. U odnosu na 2018. godinu kada je bilo oko hiljadu inspekcijskih nadzora, u 2019. godini je taj broj znatno manji, što je posledica smanjenje broja inspektora na terenu. Ukupno je doneto 88 rešenja, kojima je naloženo uklanjanje tih nepravilnosti. Poslodavci su uglavnom postupali po rešenjima inspektora rada. Inspekcija bi postupila isto tako kada bi se utvrdilo postojanje prekršaja po bilo kom zakonu, podneti su zahtevi za pokretanje prekršajnih postupaka. Prošle godine podneto je 83 zahteva za pokretanje prekršajnog postupka, zbog povreda Zakona o radu. Otkriveno je šest neregistrovanih subjekata, koji su bespravno obavljali delatnost i naloženo im je upisivanje u registre, tako da su se četiri subjekata upisali u registar. Otkriveno je 83 lica koji su ‘radili na crno’, a od toga je sa 46 lica zasnovan radni odnos. Što se tiče povreda na radu, u prošloj godini, bilo je 190 obaveštenja povodom nastalih povreda na radu. U većini slučajeva se radilo o lakim povredama, šest teških povreda i zabeležen je jedan slučaj smrtne povrede u oblasti šumarstva. U odnosu na 2018. godinu kada je zabeleženo 13 teških povreda na radu, u 2019. smanjen je broj povreda na radu”, rekla je Ilić.

48. sednica Saveta Zaječarskog upravnog okruga

U ovoj godini akcenat će biti stavljen na pojačane inspekcijske nadzore u “radu na crno” i primena mera iz oblasti zaštite zdravlja na radu, u cilju smanjenja povreda na radu.

Rad Odseka za sanitarni nadzor koji pripada Ministarstvu zdravlja, u prošloj godini obeležio je novi softver E-inspektor. Većina inspecijskih nadzora u ovom Odseku, u prethodnoj godini rađena je upravo u tom softveru. Ono što je rađeno mimo softvera jesu redovni, vanredni i kontrolni nadzori na osnovu plana rada, koje donosi Odeljenje sanitarne inspekcije, istakla je Bistrica Mihailović, šef Odseka za sanitarni nadzor u Zaječaru.

Bistrica Mihailović — šef Odseka za sanitarni nadzor u Zaječaru

„Novina u radu sanitarne inspekcije jeste i to što su obavljene i službeno-savetodavne posete. Najveći broj takvih poseta obavljeno je sa Turističkom inspekcijom sa teritorije opštine Knjaževac. Sanitarna inspekcija uspela je prošle godine da ostvari svoj plan rada. U toku 2019. godine, na osnovu utvrđenih nedostataka, na teritoriji Zaječarskog upravnog okruga, sanitarna inspekcija je pokrenula 22 prekršajne prijave. To su prekršaji zbog utvđenih nedostataka u samom objektu, zbog loše higijene ili zbog toga što je zatečeno lice koje nije obavilo uredne sanitarne preglede, kao i zbog toga što je nakon kontrole uzetih briseva, konstantovano da objekat nije zadovoljio higijenske mere. Nekoliko zahteva za pokretanje prekršajnih postupaka napisano je protiv nesavesnih roditelja, koji nisu odveli svoje dete na vakcinaciju. Podneto je 58 prekršajnih naloga, a uglavnom zbog nenošenja radne uniforme, neodržavanja radne uniforme i što se radna uniforma nosi van radnog mesta”, kaže Mihailović.

48. sednica Saveta Zaječarskog upravnog okruga

Turistička inspekcija bavi se prijavama građana i rešavanja problema na terenu, a prijave su se odnosile uglavnom na inostrane destinacije. Takođe, Ministarstvo turizma nastavlja da raspisuje konkurs za vaučere, u domaćem turizmu.

Dragica Radović — načelnik republičke Turističke inspekcije

„Ono što je za Ministarstvo turizma najvažnije jeste da smo ponovo raspisali konkurs za 60 hiljada novih vaučera i najvažnije u tome jeste kako popularizovati domaći smeštaj. S druge strane dobili smo novu kategoriju turista, a to su ljudi u penziji i pred penzijom. Država je na ovaj način omogućila osetljivijim kategorijama da ponovo postanu turisti. Nadam se da će taj trend rasti i da će Ministarstvo i narednih godina raspisivati vaučere. Turistička inspekcija je u prošloj godini postupala po prijavama građana, ali i rešavala probleme na terenu. Prijave su se uglavnom odnosile na inostrane destinacije. Za Grčku je vezano 99% prijava, za minimalne tehničke standarde i uslove smeštaja. Što se tiče lokalnih samouprava, one treba da više obrate pažnju što se tiče kategorizacije smeštaja. Lokalne samouprave od 1. marta imaju obavezu da formiraju registar turističkih objekata, kako bi se registrovali svi smeštajni kapaciteti, a turistička inspekcija će u aprilu krenuti sa kontrolom. Novim propisima, koji su nedavno stupili na snagu, Zakon o turizmu i Zakon o ugostiteljstvu, predviđene su novčane kazne za odgovorno lice u opštinama koje se bave registrom, u slučaju da podaci koji se unose nisu ispravni”, rekla je Dragica Radović, načelnik republičke Turističke inspekcije.

48. sednica Saveta Zaječarskog upravnog okruga

U ovoj godini, Turistička inspekcija će uraditi više edukativnih tribina, kako za predstavnike lokalnih samouprava, tako i za ljude koji su kategorisali domaću radinost. Na taj način domaćini se edukuju kako da budu više na usluzi turistima, a pre svega u smislu minimalnih tehničkih uslova i standarda.

Sokobanja prošle godine zabeležila je najveći turistički promet u Srbiji. U Sokobanji je izdato 30% vaučera za odmor. Problem je jedino nedostatak inspektora.

Isidor Krstić — predsednik opštine Sokobanja

„Imamo dobru saradnju što se tiče inspekcijskog nadzora sa Zaječarskim upravnim okrugom. Problem je nedovoljan broj inspektora, na primer, Sokobanja nema veterinarskog inspektora”, kaže Isidor Krstić, predsednik opštine Sokobanja.

Prema njegovim rečima, prioritet u ovoj godini biće da se infrastrukturni radovi u Sokobanji završe do početka turističke sezone.

Možda će Vas zanimati

Ulica, ljudi šetaju

Danas promenljivo oblačno, mestimično sa kratkotrajnom kišom

U Srbiji promenljivo oblačno, mestimično sa kratkotrajnom kišom ili pljuskovima. Ponegde je moguća i grmljavina. …

Štab za vanredne situacije grada Zaječara: Elaborat o postepenom/faznom prijemu upisane dece u PU „Đulići” Zaječar

Elaborat o postepenom/faznom prijemu upisane dece u PU „Đulići” Zaječar

Dopisom Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Predškolska ustanova „Đulići” Zaječar je u obavezi da …

Komentari

avatar
  Pretplati se  
Obavesti o

Pin It on Pinterest

Odabir pisma

Ćirilica Latinica