Пут кочења је пут који возило пређе од момента када ставимо ногу на папучицу кочнице и извршимо притисак на њу до момента заустављања возила. Дужина пута кочења зависи од: брзине кретања возила, врсте и стања пнеуматика, техничке исправности возила, оптерећења возила, од стања коловоза (сув, мокар, клизав). Пут кочења на мокром, клизавом и залеђеном коловозу знатно се продужава. На мокром коловозу је скоро дупло дужи у односу на сувом, на снегом покривеном коловозу четири пута дужи, а на поледици приближно осам пута дужи.

Пут кочења се такође повећава и са квадратом брзине, што значи да ће при двоструко већој брзини пут кочења бити 4 пута дужи. При брзини од 40 km/h пут кочења је 16 m а при брзини од 80 km/h је 64 m.
Утицај брзине на настанак саобраћајне незгоде и на њене последице
Основни приступ промени понашања возача склоним прекорачењу брзине јесте предузимање додатних мера превенције, едукације и репресије.
Утицај брзине на настанак саобраћајне незгоде и на њене последице (УЗНЕМИРУЈУЋИ ВИДЕО)
